Medier køber sig til voksende toplinje

Opkøb tegner sig for en stor del af de danske medievirksomheders vækst, viser ny analyse.
Foto: PR-foto, Egmont
Foto: PR-foto, Egmont

31 større danske medievirksomheder øgede samlet omsætningen med 5 pct. sidste år. For flere af dem - især de hurtigst voksende - er væksten en konsekvens af opkøb, viser en analyse fra Danske Aktie Analyse, skriver Finans.

"De traditionelle medier har ikke været så gode til at udvikle den digitale forretning, og dér prøver man at købe sig til nogle af de her løsninger enten ved direkte opkøb eller ved indgåelse af strategiske alliancer," siger Leif Ulbæk Jensen, partner i PwC, til Finans.

For landets største mediekoncern, Egmont Fonden, tegner opkøb sig for omtrent halvdelen af sidste års vækst, mens opkøb også fylder meget i væksten hos Aller-koncernen, Den Sydvestjydske Venstrepresse og Nordjyske Medier. 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også