Aller retter fokus mod optimering af opkøb

Aller betegner sin "Safari"-vækststrategi som bestået, selvom koncernen undervurderede innovations-delen. Nu bliver fokus på at optimere indkøbene.

Efter tre år med en såkaldt "Safari"-vækststrategi, som skulle skrue op for indkøb og udvikle nye digitale produkter, vil Aller fokusere på at få opkøbene til at spille sammen med kerneforretningen, fortæller Pål Thore Krosby, adm. direktør for Aller Media, i et interview med Finans.

Aller nupper resten af Nyhavn Rejser

"Vi skal have det optimale ud af vores opkøb. Det handler ikke om at løbe rundt og bruge penge som en fuld sømand. Alle opkøb skal være godestand alone-forretninger og give strategisk mening. Så i stedet for hele tiden at kaste os over nye opkøb, så handler det om at konsolidere og få vores opkøb til at fungere bedst muligt," siger Pål Thore Krosby til Finans.

Han fortæller, at Aller fortsætter "Safari"-strategiens fokus på innovation og opkøb, som indtil videre har kastet opkøbene af Nyhavn Rejser, Kulturrejser Europa og Nilles Rejser af sig. Til gengæld har Aller reelt set lukket innovationsafdelingen med Pernille Aalund i spidsen, som skulle udvikle nye produkter, der over tre år kunne løfte omsætningen med et trecifret millionbeløb.

Pernille Aalund: Alt står åbent

Over for Finans erkender Pål Thore Krosby, at Aller har undervurderet innovations-opgaven.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også