MediaWatch

Femina får bolig-lillesøster

Allers dameblad får fremover følgeskab af boligmagasinet ’Indret’ fire gange årligt. Magasinet skal fokusere på indretning, der holder budgettet. Dermed udfylder det et hul i markedet, mener chefredaktør.

Magasinet ’Femina Indret’ gør Femina følgeskab i det kommende nummer. Det vil det efter planen gøre fire gange årligt, skriver Aller i en pressemeddelelse.

Ifølge Feminas chefredaktør Camilla Kjems, der får samme titel for Femina Indret, så skal bladet gøre boligindretning ”opnåeligt”, og dermed udfylder det i hendes øjne et hul i markedet.

”INDRET guider læserne gennem junglen af interiør- og boligbutikker og hjælper med at prioritere mellem det dyre og det billige, så budgettet går op. Kunsten er ganske enkelt at vælge rigtigt – både når man investerer i dyrt design, og når man går i IKEA,” siger hun pressemeddelelsen.

Magasindirektør hos Aller, Charlotte Riparbelli, ser udvidelsen med Femina Indret som en naturlig forlængelse af, at Aller for nyligt samlet boligmasinerne i fælles fagredaktion.

Med Indret udgiver Aller Magasiner nu en bred portefølje af boligbrands, der både tilgodeser annoncørernes og læsernes behov. Porteføljen spænder fra Elle Decoration til Mad & Bolig og Indret og dækker dermed bredt på tværs af markedet,” siger hun i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs