MediaWatch

Nye webtal får afmålt skulderklap af mediebureauer

Mediabureauer IUM og GroupM kvitterer for Danske Mediers nye forbedrede statistik om brugervaner, der dog ikke ændrer bureauers daglig arbejde med kampagneplanlægning.

Store digitale medier som Dr.dk, Tv2.dk, Eb.dk og Bt.dk er reelt i kontakt med over to mio. brugere om måneden - langt flere end tidligere målinger har dokumenteret.

Det viser de nye data fra Danske Medier/Gemius, der giver et mere komplet billede af mediernes digitale styrke, fordi nettotallet nu afspejler, hvor mange personer der digitalt bruger et medie over en måned - enten via mobil, desktop eller tablet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs