Danske Medier sætter deadline for tilmelding til nye webtal

De medier, der ønsker at være del af TNS Gallups nye målinger onlinemedierne fra nytår, skal implementere løsningen inden juni for at være med fra start.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Arbejdet med at etablere de kommende webmålinger fra TNS Gallup kommer til at tage det meste af 2015. Det skriver Danske Medier Research i en pressemeddelelse.

De nye tal vil bl.a. give mulighed for at måle mediernes trafik på daglig basis. Allerede i april fremsender Danske Medier Research den kodestump, som medierne skal placere på deres netsider for at deltage i målingen. Den skal være implementeres senest 1. juni, hvis mediet vil være garanteret plads i målingen allerede fra 1. januar.

De nye målinger kommer også til at inkludere apps, ligesom medierne også får mulighed til at tilkøbe måling af webtv.

”Den kommende udvikling af målingen skal således sikre, at vi både får et billede af helheden og detaljen i brugen af online medier, på tværs af websites og apps, og at vi får dette mere frekvent og opdateret end i dag,” skriver Danske Medier Research i meddelelsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også