Danske Medier sætter deadline for tilmelding til nye webtal
![Foto: Colourbox](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7239745.ece/ALTERNATES/schema-16_9/smartphone.jpg)
Arbejdet med at etablere de kommende webmålinger fra TNS Gallup kommer til at tage det meste af 2015. Det skriver Danske Medier Research i en pressemeddelelse.
De nye tal vil bl.a. give mulighed for at måle mediernes trafik på daglig basis. Allerede i april fremsender Danske Medier Research den kodestump, som medierne skal placere på deres netsider for at deltage i målingen. Den skal være implementeres senest 1. juni, hvis mediet vil være garanteret plads i målingen allerede fra 1. januar.
De nye målinger kommer også til at inkludere apps, ligesom medierne også får mulighed til at tilkøbe måling af webtv.
”Den kommende udvikling af målingen skal således sikre, at vi både får et billede af helheden og detaljen i brugen af online medier, på tværs af websites og apps, og at vi får dette mere frekvent og opdateret end i dag,” skriver Danske Medier Research i meddelelsen.
Relaterede artikler
Formand: Derfor fejede Gallup konkurrenter af banen
For abonnenter