MediaWatch

”Nye målinger vil skærpe os både redaktionelt og kommercielt”

Det skærper konkurrencen, at netmedier med nye webmålinger fra Gallup kan følge hinanden dag for  dag, mener Ekstra Bladets digitale redaktør. Bureauer er positive, men afventer stadig flere detaljer.

Efter flere år med månedstal får netmedierne fra nytår og mulighed for dag til dag at kunne følge nettrafikken gennem Danske Medier Research. Det står klart, efter TNS Gallup fredag blev kåret som ny udbyder af Danske Medier Research webmålinger.

Hos en af de helt store spillere blandt netmedierne, Ekstra Bladet, siger ledende digital redaktør, Anders Refnov, at man hos dem hidtil kun har ”haft skuldertræk tilovers” for månedstallene fra Gemius.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs