MediaWatch

UK: Første land hvor digitale annoncer fylder halvdelen

Ifølge en ny opgørelse bliver Storbritannien i år det første land, hvor det digitale kommer til at fylde over halvdelen af det samlede annoncesalg. Danmark ligger også højt i prognosen.

Foto: Colourbox

Det digitale salg af annoncer kommer i 2015 for første gang til at fylde over halvdelen af kagen på det britiske marked. Ifølge Emarketers opgørelse, så bliver Storbritannien det første land til at nå den milepæl. Det skriver The Guardian.

Det samlede salg af annonceprodukter på tværs af alle platforme kommer i Storbritannien til at på 16,2 mia. pund. Sådan lyder prognosen fra analyseselskabet Emarketer. Af det samlede salg ventes det digitale salg at udgøre 8,1 mia. pund.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs