
Mens pilen peger nedad for tv-annoncering i Danmark, oplever briterne det stik modsatte. Det skyldes ikke mindst digitale kæmper såsom Amazon, Google og Netflix, skriver Berlingske Business.
De digitale brands brugte i 2014 næsten 400 mio. pund eller små fire mia. kr. på tv-annoncering i Storbritannien. Og over de seneste fem år har de fordoblet deres investeringer i tv-annoncering og er i dag den branche, som bruger næstflest penge på tv-annoncer i Storbritannien.
"Det er femte år i træk, at omsætningen på tv-annoncering samlet set er vokset i Storbritannien," siger Lindsey Clay, adm. direktør for Thinkbox, der lever af at promovere kommcercielt tv, til Berlingske.
Herhjemme viser en opgørelse fra Kreativitet og Kommunikation en nedgang i tv-annoncering på seks pct. i 1. halvår og fem pct. i 2. halvår 2014.
Mere fra MediaWatch
Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"
Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.