Digitale kæmper løfter britisk tv-annoncering
![Foto: Ted S. Warren/AP/ritzau/arkiv](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article7215480.ece/ALTERNATES/schema-16_9/POLFOTO_42274462.jpg)
Mens pilen peger nedad for tv-annoncering i Danmark, oplever briterne det stik modsatte. Det skyldes ikke mindst digitale kæmper såsom Amazon, Google og Netflix, skriver Berlingske Business.
De digitale brands brugte i 2014 næsten 400 mio. pund eller små fire mia. kr. på tv-annoncering i Storbritannien. Og over de seneste fem år har de fordoblet deres investeringer i tv-annoncering og er i dag den branche, som bruger næstflest penge på tv-annoncer i Storbritannien.
"Det er femte år i træk, at omsætningen på tv-annoncering samlet set er vokset i Storbritannien," siger Lindsey Clay, adm. direktør for Thinkbox, der lever af at promovere kommcercielt tv, til Berlingske.
Herhjemme viser en opgørelse fra Kreativitet og Kommunikation en nedgang i tv-annoncering på seks pct. i 1. halvår og fem pct. i 2. halvår 2014.
Relaterede artikler
Stewart-exit svækker Comedy Central kommercielt
For abonnenter