Facebook udvider annonce-tilbud på mobilen

Fremover får annoncører adgang til brugerdata fra Facebook i stedet for brug af cookies, når de skal forsøge at nå deres målgruppe via det sociale netværk. Opdateringen af LiveRail, der er Facebooks tilbud til videoannoncører, var en af flere nyheder, da Facebook holdte konference med nyheder om platformen. Det skriver Recode.
LiveRail kommer desuden til fremover til også at fungere på mobilen til både video og bannerannoncer. Sammen med skiftet fra cookies til anonymiserede brugerdata fra Facebook håber LiveRail at forbedre salget af annoncer ved at give et bedre overblik over, hvem annoncerne når ud til.
Tilspidser annoncekamp
Det bør særligt vække interessen hos konkurrenter som Google med deres DoubleClick-annoncenetværk og Twitter med dets MoPub til at Facebook nu forbedrer LiveRail, skriver Recode. For nyligt indgik en række store internationale medier som CNN, Guardian og Financial Times en alliance for netop at kunne tilbyde bedre fælles annonceprodukter i kampen mod Facebook og Googles dominans på området.
En anden nyhed på videosiden er, at Facebook fra i dag af vil begynde at tilbyde små kodestumper sammen med videoerne for på den måde at gøre det nemmere for medier og almindelige brugere at indlejre videoerne på hjemmesider uden for Facebook, ligesom det i årevis har været muligt at gøre med eksempelvis videoer fra Youtube.
Medie: Facebook inviterer medier indenfor
CNN, Guardian og FT i ny annoncealliance - vil tage kampen op med Google og Facebook
Relaterede artikler:
Medie: Facebook inviterer medier indenfor
For abonnenter