Danske reklamebudgetter indtager bundplacering
Mens virksomheder og annoncørers reklamebudget på globalt plan er steget fra 2006 til 2015, falder de i Danmark. Det placerer os i selskab med Rusland og Slovenien, skriver Berlingske.
Ifølge en analyse fra mediebureaugruppen GroupM ventes reklameomsætningen på globalt plan at lande i indeks 130 i forhold til 2006. I Danmark ventes derimod et fald på 13 pct. i samme periode.
"Det første centrale spørgsmål, man må stille sig på den baggrund, er, om danske annoncører investerer for lidt i forhold til det potentiale, det danske mediamarked har for at skabe positiv effekt på bundlinjen," siger Ulrik Grevenkop-Castenskiold, adm. direktør i analysevirksomheden Data Intelligence.
I 2015 anslås reklamebudgetterne at stige i Kina, Storbritannien, USA, Sverige og Norge, mens Tyskland, Danmark, Finland, Slovenien og Rusland står til fald.
Relaterede artikler
Topannoncører driver skifte til digitale annoncer
For abonnenter
Reklame-topchef tjente 375 mio. i 2014
For abonnenter