MediaWatch

Reklame-topchef tjente 375 mio. i 2014

Topchefen for reklamebrueauet WPP tjente i 2014 over 375 mio. kr. på grund af et kontroversielt aktieprogram, som fremover skrottes.

Foto: Virginia Mayo/AP/Polfoto/Arkiv

Topchefen for verdens største reklamebureau WPP, Sir Martin Sorrell, tjente i 2014 mere end 36 mio. britiske pund (375 mio. kr.) på grund af et kontroversielt aktie-program, skriver The Guardian.

Ifølge WPP havde selskabet tildelt topchefen mere end 2,3 mio. aktier til en værdi af 36 mio pund som et led i en incitamentsprogram. Lægges Sir Martin Sorrells løn og bonus oveni, endte topchefens samlede løn på over 40 mio. pund (417 mio. kr.).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs