MediaWatch

Reklame-topchef tjente 375 mio. i 2014

Topchefen for reklamebrueauet WPP tjente i 2014 over 375 mio. kr. på grund af et kontroversielt aktieprogram, som fremover skrottes.

Foto: Virginia Mayo/AP/Polfoto/Arkiv

Topchefen for verdens største reklamebureau WPP, Sir Martin Sorrell, tjente i 2014 mere end 36 mio. britiske pund (375 mio. kr.) på grund af et kontroversielt aktie-program, skriver The Guardian.

Ifølge WPP havde selskabet tildelt topchefen mere end 2,3 mio. aktier til en værdi af 36 mio pund som et led i en incitamentsprogram. Lægges Sir Martin Sorrells løn og bonus oveni, endte topchefens samlede løn på over 40 mio. pund (417 mio. kr.).

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs