MediaWatch

Topannoncører driver skifte til digitale annoncer

De ti største annoncører i USA brugte samlet set 4,2 pct. færre penge på annoncer sidste år, men samlet løfter reklamesalget sig en smule.

Foto: David Goldman/AP Photo/Polfoto

Sidste år havde de ti amerikanske virksomheder med flest muskler på reklamebudgettet læderet oppe af lommen for samlet 15,3 mia. dollars (ca. 107,3 mia. kr.), og dermed går det samlede annoncesalg blandt sværvægterne tilbage med 4,2 pct. i forhold året før, skriver New York Times.

Ifølge tal fra Kantar Media, mediebureauet WPP’s research-arm, så gik det samlede annoncesalg dog frem med 0,7 pct. til i alt 141,2 mia. dollars. Den største annoncør, Procter & Gamble med brands som Gillette, Pantene og Duracell, brugte sidste år 2,6 mia. dollars, hvilket er 14,4 pct. mindre end i 2013. Det resterende annoncebudget hos de store virksomheder bliver i stor stil flyttet til digital.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs