
Sidste år havde de ti amerikanske virksomheder med flest muskler på reklamebudgettet læderet oppe af lommen for samlet 15,3 mia. dollars (ca. 107,3 mia. kr.), og dermed går det samlede annoncesalg blandt sværvægterne tilbage med 4,2 pct. i forhold året før, skriver New York Times.
Ifølge tal fra Kantar Media, mediebureauet WPP’s research-arm, så gik det samlede annoncesalg dog frem med 0,7 pct. til i alt 141,2 mia. dollars. Den største annoncør, Procter & Gamble med brands som Gillette, Pantene og Duracell, brugte sidste år 2,6 mia. dollars, hvilket er 14,4 pct. mindre end i 2013. Det resterende annoncebudget hos de store virksomheder bliver i stor stil flyttet til digital.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app