MediaWatch

TDC-topchef: Nyudnævnte koncerndirektører kan give god dynamik

Sverige og Norge er store markeder for TDC, og derfor er det naturligt at bringe direktører fra de to lande tættere på bordet, hvor beslutningerne træffes, siger TDC-topchef.

Foto: Stine Bidstrup/POLFOTO/Arkiv

TDC har hentet cheferne for sine norske og svensk aktiviteter ind i koncernledelsen, hvilket kommunikations- og home entertainment-virksomhedens topchef, Carsten Dilling, betegner som et naturligt skridt, der kan give ny dynamik i direktionen.

"Når du kigger på sammensætningen i TDC-gruppens aktiviteter, så er det klart, at det er to vækstmotorer og to forretninger, som er vigtige for os. Det svenske marked er stort, og vi har gjort en kæmpe investering i Norge. Det er meget naturligt, at vi vil prøve at trække dem lidt tættere på bordet, hvor beslutningerne træffes," siger Carsten Dilling til Ritzau Finans.

Det er Gunnar Evensen, adm. direktør for Get AS og TDC AS (Norge), der er udnævnt til ny koncerndirektør med ansvar for Norge, og Erik Heilborn, adm. direktør for TDC Sverige AB, der er udnævnt til ny koncerndirektør med ansvar for Sverige.

Foruden at de to vil være medlemmer af direktionen for TDC A/S, så vil de fortsætte som adm. direktører for henholdsvis de norske og svenske aktiviteter.

"Jeg tror, at vi kan få rigtig god dynamik i direktionsteamet ved at få to stærke kommercielle profiler ind, som hver især står for noget lang og solid erfaring. Den ene inden for telco-branchen den anden inden for kabeltv-branchen. Det er et rigtigt godt supplement til teamet," vurderer Carsten Dilling.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs