MediaWatch

TDC udnævner topchefer efter norsk opkøb

Direktør for TDC's nyerhvervede norske kabeltv-forreting Get bliver topchef for TDC i Norge. Ansvaret for den svenske forretning placeres ligeledes under en koncerndirektør, oplyser koncernen.

Foto: Carsten Snejbjerg/Polfoto/Arkiv

TDC strømliner organisationstoppen i jagten på at blive ledende på det skandinaviske marked for kommunikations- og home entertainment.

Det betyder, at ansvaret for Norge og Sverige nu samles hos to personer. TDC har udnævnt Gunnar Evensen, adm. direktør for Get og TDC i Norge, til ny koncerndirektør med ansvar for Norge. Og i samme åndedrag bliver Erik Heilborn, adm. direktør for TDC Sverige, udnævnt til ny koncerndirektør med ansvar for Sverige. Begge tiltræder 9. marts 2015, oplyser selskabet til fondsbørsen.

Gunnar Evensen, der er 52 år, har været ansat i Get, et datterselskab i TDC, siden 1998, og fra 2000 som adm. direktør. Gunnar Evensen har tidligere haft lederstillinger i Apple Computer og Telia Sonera, oplyser TDC.

Erik Heilborn, der ligeledes er 52 år, har været ansat i TDC Sverige, der er et datterselskab af TDC, siden 2009 som adm. direktør. Heilborn har blandt andet tidligere været adm. direktør for IBS, administrerende direktør for Telia International Carrier og administrerende direktør for Telenordia.

Ud over at være medlemmer af direktionen for TDC vil Gunnar Evensen og Erik Heilborn fortsætte som adm. direktører for henholdsvis Get/TDC Norge og TDC Sverige.

TDC meddeler samtidig, at koncerndirektør Asger Hattel, der har ansvar for Wholesale, Norden, Transformation og TAK har opsagt sin stilling for at tiltræde en stilling som koncerndirektør med ansvar for Merchant Services i Nets.

Asger Hattel fratræder senest ved udgangen af marts 2015, og Wholesale vil indtil videre referere til koncernchef og adm. direktør Carsten Dilling, Norden vil blive omfattet af de to nye stillinger i direktionen med ansvar for henholdsvis Norge og Sverige, mens ansvaret for Transformation og TAK vil blive overført til TDC Group Strategy.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs