MediaWatch

Svenskere i mål med crowdfunding af nyt udenrigsmedie

Stifterne af mediet Blank Spot Project når målet om af skaffe 105.000 euro fra brugerne allerede inden deadline for mediets crowdfunding-kampagne.

Foto: Peter Hove Olesen/POLFOTO/arkiv

Et reportagemedie fra de pletter på landkortet, som de etablerede medier ofte overser i deres udenrigsdækning. Det var salgs-pitchen fra journalisten Martin Schibbyes Blank Spot Project, da han og resten af holdet bag mediet lod hatten gå rundt blandt potentielle læsere på crowdfunding-platformen Fundedbyme. Det har vakt genklang hos læserne.

Deadline for at indsamle de 105.000 euro, som Blank Spot Project bad om, er torsdag, men allerede nu er tælleren et pænt stykke forbi. Onsdag eftermiddag ligger den på næsten 112.000 euro.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs