Fagfolk: Lækket DR-strategi er et paradigmeskifte

Skitsen på en ny digital strategi fra DR, som ved en fejl blev sendt til en journalist, beskrives som ’opsigtvækkende’ af medieforskere.
-
-

Det ufærdige dokument med titlen ”Strategikommunikationsplan”, som ved en fejl blev sendt til en journalist fra Metroxpress, bliver beskrevet som opsigtsvækkende af flere medieforskere. Det skriver Politiken.

Ralf Andersson, lektor på Center for Journalistik på SDU, kalder det for et ”paradigmeskifte”, at DR i rapporten, der stadig indeholdte medarbejderes kommentarer til flere passage i teksten, sidestiller det digitale med flow-tv.

Professor Klaus Bruhn Jensen fra Københavns Universitet lægger vægt på, at strategien falder samme år, som DR fylder 90 år.

DR sender internt strategipapir til Metroxpress ved fejl

”Måske har DR overvejet, hvornår de skulle sætte det store slag ind. Hvornår skulle de for alvor gå ud og argumentere for, at det her er nødvendigt. De ved godt, at blå blok og de kommercielle medier vil komme efter dem, uanset hvad, men nu har DR taget initiativet,” siger han til Politiken.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også