MediaWatch

Amerikansk "magasin-Spotify" får million-indsprøjtning

Investeringsselskab sender 50 mio. dollars ind i magasinkiosken Next Issue, der er et joint venture mellem blandt andre Time Inc. og News Corp.

Next Issue Media fungerer som en buffet af digitale magasiner, hvor brugerne i bedste Netflix-stil betaler fast beløb for adgang til hele puljen. Det amerikanske investeringsfirma Kohlberg Kravis Roberts investerer nu 50 mio. dollars (godt 300 mio. kroner) i troen på, at den model er fremtiden. Det skriver Wall Street Journal.

Pengene skal gå til bedre markedsføring af tjenesten, der er blevet til i et samarbejde mellem store mediehuse som Time Inc., Condé Nast og News Corp.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs