MediaWatch

Egmont vil fiske klik med dansk 'Upworthy'

Det nye netmedie Tickl skal finde og vinkle historier fra sociale medier med inspiration fra amerikanske sider som Upworthy. Egmonts digitale chef forventer samtidig at få konkurrence til Tickl inden for få måneder.

Screenshot af Tickl.dk.

Egmont lader sig inspirere af udenlandske succes-sider, hvor historier og videoer på nettet med potentiale til at gå viralt præsenteres, så de høster mest mulig trafik.

Udgiveren åbner derfor i dag netmediet Tickl.dk, der skal finde og vinkle "nye" virale historier på sociale medier. De internationale eksempler på den slags sider er mange, men Egmont peger selv på amerikanske Buzzfeed og Upworthy som inspirationskilder.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs