MediaWatch

Yahoo tester nyt layout med nyheds-fokus

Internetportalen tester en ny forside, der placerer nyheder i centrum, og fremhæver flere headhuntede journalistiske profiler som værtsikonet Katie Couric.

Yahoo-topchef Marissa Mayer har det seneste år trukket internetportalen i retning af et større fokus på indhold, herunder egen journalistik. Det kommer nu for alvor til udtryk med et nyt design til Yahoo.com, hvor nyheder får en fremtrædende rolle. Det skriver Techcrunch.

I det nye mere simple design er hovedkolonnen fyldt op med nyhedshistorier fra Yahoo selv, men også fra eksterne sider som Huffington Post. Ifølge Techcrunch kan det ses som en måde at fremhæve, at Yahoo ligesom Google er en stor kilde til trafik for andre nyhedsmedier.

Den nye side har også, udover nem adgang til Yahoo Mail, flere større historier med vigtige historier, blandt andet via Twitter, som er en anden integration af et eksternt firma. Sidst, men måske ikke mindst, så har forsiden også punktet ’Magazines’, der dækker over Yahoos satsninger på højtprofilerede journalister, som internetportalen det seneste år har hyret. Blandt andre deres såkalde ’global news anchor’, værtsikonet Katie Couric, David Pogue, tidligere techjournalist på New York Times, og Joey Zee, der er chefredaktør på Yahoo Style.

Global: Yahoo vil lave nyheder til Apple Watch

Tech-kongerne kommer - og de har penge med ...

Global: Yahoo hyrer amerikansk værtsikon

Global: Yahoo hyrer redaktør til undersøgende satsning

Global: Flickr bygger bro til billedbureauer

Global: Til sommer krydser Yahoo klinger med Youtube

Global: US-medier satser på sports-spil

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs