MediaWatch

Global: Til sommer krydser Yahoo klinger med Youtube

Yahoo vil lokke indholdsproducenter væk fra Youtube med højere reklameindtægter, Twitter og Omnicom klar med annonceaftale i millionklassen, Netflix snupper dramaserie om den britiske kongefamilie for næsen af BBC.

Til sommer krydser Yahoo klinger med Youtube

Internetportalen tør godt udfordre YouTubes dominerende status som internettets største videoplatform. Og det kan ske allerede fra sommer, skriver Ad Age. Lokkemaden, der skal få brugere og andre indholdsproducenter til at vælge YouTube fra, bliver mere generøse deling af indtægterne. Yahoo har lyttet til kritiske indholdsproducenter, der længe har været utilfredse med, at YouTube i udgangspunktet snupper 45 pct. af annonce-indtægterne. Hvordan fordelingsforholdet bliver mellem Yahoo og tjenestens kommende brugere er dog endnu uvist.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs