MediaWatch

Journalistisk bunker ventes solgt til oktober

Journalisthøjskolen i Århus, i daglig tale 'Bunkeren', forventes at blive solgt inden for et par uger, siger prorektor på DMJX.

Foto: Anders Hviid

Journalisthøjskolen på Olof Palmes Allé i Århus får formentlig ny ejer inden for et par uger, siger prorektor på Danmarks Medie- og Journalisthøjskole (DMJX), Lars Poulsen, til Journalisten.

"Fredag meldte vi ud på et medarbejdermøde, at vi forventer at kunne lande et salg af bygningerne på Olof Palmes Allé inden for et par uger. Så det er der ikke noget hemmeligt i. Derfor fortalte jeg det også på KaJ’s generalforsamling," siger Lars Poulsen til Journalisten.

Journalisthøjskolen blev i november sidste år sat til salg for 75 mio. kr., men ingen af de interesserede købere ville betale prisen i første budrunde. Danmarks Medie- og Journalisthøjskole ønsker at sælge bygningerne, fordi de er utidssvarende. Planen er at flytte til et nybyggeri på Katrinebjerg ved Aarhus Universitet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs