MediaWatch

Metroxpress ranglister mest klikkede journalister

På tv-skærme kan journalisterne på Metroxpress se, hvilke journalister der generer flest klik. "Vi skammer os ikke over, at vi går op i at lave historier, folk gerne vil klikke på," siger chefredaktør.

Foto: Pressefoto

Hvis man vil have syn for sagn om Metroxpress' tårnhøje ambitioner på nettet, skal man blot kaste blikket på en række tv-skærme i Metroxpress' redaktionslokaler.

Skærmene, der er placeret i gratisavisens forskellige afdelinger, viser løbende antallet af følgere på Facebook, avisens topsælgere, månedlige trafiktal, mest læste historier og ikke mindst - og måske mest utraditionelt - hvilke journalister, der samlet set genererer flest kliks.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs