Fakta-samarbejde skal booste Metroxpress-oplag

Coop og Metroxpress går sammen om at have avisen stående i landets 444 Fakta-butikker. På sigt vil samarbejdet hæve gratisavisens oplagstal, forventer adm. direktør Thomas Raun.
Foto: Pressefoto
Foto: Pressefoto

Når kunderne fremover suser gennem en af Faktas 444 supermarkeder, så kan de samtidig snuppe en Metroxpress med på vejen. Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

De to selskaber indgår et samarbejde, hvor gratisavisen desuden bliver tilgængelig i 70 Irma-butikker og på sigt kan udvides til at dække samtlige 1200 butikker i Coop, der også tæller også tæller Brugsen-butikkerne og Kvickly-kæden.

”For 20 år siden var dagbladene vigtige trafikskabere i butikkerne, hvor deres oplag taltes i hundredetusinder. Den trafik vil vi gerne have tilbage. Samarbejdet er blevet testet i 46 butikker siden efteråret 2013, og vores erfaring er, at kunderne er glade for det,” siger kædedirektør for Fakta-butikkerne, Niels Karstensen, i pressemeddelelsen.

MX: Vi deler målgruppe

Metroxpress har i dag et oplag på 320.000 og et læsertal på 460.000. Adm. direktør i Metroxpress, Thomas Raun, forventer, at samarbejdet vil hæve oplagstallet.

”Fakta er en ideel samarbejdspartner, da de er landsækkende og en af de kæder med flest butikker. Desuden har vi fælles målgrupper; kvinderne og de yngre, moderne forbrugere. Derfor vil vi med dette samarbejde styrke tilhørsforholdet blandt den gruppe af læsere, Metroxpress appellerer til, men som ikke nødvendigvis pendler eller kommer i bymidten. Vi forventer at hæve oplagstallet igen over det kommende år på grund af denne aftale,” siger Thomas Raun i pressemeddelelsen.

Metroxpress sælger Soundvenue

Unge-medier opruster på Snapchat

Tamedia gav kvart mia. for Trendsales og finanssite

Metroejer vokser på opkøb og digital vækst

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også