Mx.dk afprøver permission-mur

I næste uge vil Mx.dk teste, om læserne vil betale med brugerdata og artikeldeling for at læse artikler på netavisen. 
Foto: Pressefoto
Foto: Pressefoto

Gratisavisen Metroxpress afprøver i samarbejder med start-up firmaet Sharewall et alternativ til den "klassiske" betalingsmur, skriver Journalisten.dk.

I stedet for koner og ører er betalingen for at læse artikler skiftet ud med en valuta bestående af brugerdata som navn og mailadresse, adgang til venner og bekendte på Facebook eller deling af artikler fra Mx.dk.

Målet er som det kendes fra permission-marketing at indsamle informationer og adgang til forbrugeren for at kunne målrette annoncering bedre.

"I løbet af de næste par uger bliver du mødt af en mur, hvor du nok bliver bedt om at logge ind med din profil fra Facebook eller et andet socialt medie. Vi prøver nogle forskellige variationer af og ser hvordan brugerne reagerer, og hvordan det påvirker trafikken," siger Thomas Raun, direktør i Metroxpress.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også