Discoverys nordiske topchef: "Jeg ser stadig streamingmarkedet som purungt og voksende"

Investeringer i globalt og lokalt indhold samt en erkendelse af at være en supplementsservice skal give luft under vingerne til Discoverys streamingtjeneste Discovery+, siger Discoverys chefer i Norden i et interview med MediaWatch.

James Gibbons, direktør for Discovery i Norden, Storbritannien og Irland. | Foto: DISCOVERY NETWORKS/PR

Discovery Networks kastede sig fra årsskiftet fuldblods ind på det globale streamingmarked med lanceringen af én global strømlinet tjeneste Discovery+ på tværs af 100 lande - inklusiv Danmark, hvor tjenesten Dplay samtidig blev udfaset.

Siden har Discovery på globalt plan meldt om en kundetilgang på godt 10 mio. og en samlet base på 15 mio. Til sammenligning har tjenester som Disney, der gik i luften cirka et halvt år før, ca. 95 mio. kunder. Den globale broadcaster er altså fortsat lillebror på markedet, men det er vækstraten, som nordisk salgsdirektør Kasper Kryger hæfter sig ved.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement