MediaWatch

Viaplay investerer i nordiske film som isbryder på nye markeder

Film om historiske karakterer fra de nordiske lande skal ifølge Nordic Entertainment Group, Nent, være med til at drive ambitionen om at gøre Viaplay til Europas førende streamingaktør.

Viaplay satser på nordiske film for at få gennembrud i nye markeder. | Foto: Viaplay/Nordic Entertainment Group

Viaplays ambition om at være til stede på ti internationale markeder inden udgangen af 2023 skal hjælpes på vej af egenproducerede engelsksprogede film om nordiske karaterer. Det skriver Nordic Entertainment Group, Nent, i en pressemeddelelse.

"Vi er de stærkeste i verden på nordisk indhold, og det føles indlysende, at det er vores rolle at brede de mest interessante nordiske historier ud til et internationalt publikum," lyder det fra Filippa Wallestam, indholdschef hos Nent Group.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Danske Medier kritiserer Facebooks ændring af artikelvisning

Medierne er ikke blevet orienteret på forhånd om Facebooks nye ændring, der begrænser visningen af artikler, som deles på platformen. Det vækker kritik fra Danske Medier, der kalder det en "magtdemonstration". Ifølge Facebook har man forsøgt.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nye medier gør indtog, gamle medievirksomheder gør op med røde tal, og kulturministeren har haft travlt med ny lovgivning og samråd. Få overblikket med denne uges overflyvning.

Nent frasælger endnu en bid af produktionsgren

Den britiske distributionsvirksomhed All3Media overtager Nent Studios' britiske distributionsselskab. Det sker som led i Nent Groups indsnævring af produktionsarmen, der skal koncentreres om fiktion og dramaproduktion.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs