MediaWatch

Viaplay investerer i nordiske film som isbryder på nye markeder

Film om historiske karakterer fra de nordiske lande skal ifølge Nordic Entertainment Group, Nent, være med til at drive ambitionen om at gøre Viaplay til Europas førende streamingaktør.

Viaplay satser på nordiske film for at få gennembrud i nye markeder. | Foto: Viaplay/Nordic Entertainment Group

Viaplays ambition om at være til stede på ti internationale markeder inden udgangen af 2023 skal hjælpes på vej af egenproducerede engelsksprogede film om nordiske karaterer. Det skriver Nordic Entertainment Group, Nent, i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

16 medarbejdere fratræder på Jyllands-Posten

Syv journalistiske medarbejdere forlader avisen, mens yderligere ni medarbejdere er blevet opsagt - herunder en redaktionel analysechef. Derudover lukker Jyllands-Posten for kommentarsporet på Facebook. (Opdateret)

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs