MediaWatch

Viaplay investerer i nordiske film som isbryder på nye markeder

Film om historiske karakterer fra de nordiske lande skal ifølge Nordic Entertainment Group, Nent, være med til at drive ambitionen om at gøre Viaplay til Europas førende streamingaktør.

Viaplay satser på nordiske film for at få gennembrud i nye markeder. | Foto: Viaplay/Nordic Entertainment Group

Viaplays ambition om at være til stede på ti internationale markeder inden udgangen af 2023 skal hjælpes på vej af egenproducerede engelsksprogede film om nordiske karaterer. Det skriver Nordic Entertainment Group, Nent, i en pressemeddelelse.

"Vi er de stærkeste i verden på nordisk indhold, og det føles indlysende, at det er vores rolle at brede de mest interessante nordiske historier ud til et internationalt publikum," lyder det fra Filippa Wallestam, indholdschef hos Nent Group.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs