MediaWatch

TV 2 øger prisstigning på hovedkanal - distributører er kritiske

Prisen på TV 2's hovedkanal får et ekstra nøk opad de kommende tre år, varsler TV 2. Baggrunden er større frafald blandt de traditionelle tv-kunder samt omkostninger til landsholdsfodbold. I Danske Mediedisitributører har man svært ved at forstå begrundelsen.

To tredjedele af TV 2's forretning ligger fortsat på det traditionelle tv-marked, og det gør den sårbar, siger vice adm. direktør på TV 22, Flemming Rasmussen | Foto: Miklos Szabo/TV 2 Presse

TV 2 sætter prisen op på hovedkanalen - og gør det mere, end koncernen har gjort tidligere. Fra næste år stiger hovedkanalen med 1,50 kr. til 20,5 kr. månedligt. I 2023 bliver prisen 22 kr. månedligt, og efterfølgende 23,5 kr. i 2024, har TV 2 meldt ud.

Stigningen på 1,5 kr. er 50 øre - eller 50 pct. - mere end den gennemsnitlige prisstigning på 1 kr. månedligt, TV 2 hidtil har forhøjet med årligt, siden der blev indført abonnementsbetaling på hovedkanalen i 2012. Den gang var prisen en flad 10er, mens kanalen i dag koster 19 kr.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs