MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Vækst hos streamingtjenester, radiolyttertal, der går både op og ned for P3 og P4, og uenighed mellem stor tv-distributør og talerør for antenneforeninger. Det var blandt temaerne i denne uge i den danske mediebranche.

Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

46 af årets uger er nu mere eller mindre gået. Herunder kan du få overblikket over, hvad den seneste af slagsen bød på i medielandskabet.

Der har været tryk på hos både internationale og geografisk set mere nære streamingtjenester i løbet af ugen. Efter Disney+ indtog det danske marked i september, har 16 pct. brugt den nye streamingtjeneste i oktober, og dermed har tjenesten overhalet flere etablerede konkurrenter på markedet. Især børn og unge brugte tjenesten i oktober.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs