MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Vækst hos streamingtjenester, radiolyttertal, der går både op og ned for P3 og P4, og uenighed mellem stor tv-distributør og talerør for antenneforeninger. Det var blandt temaerne i denne uge i den danske mediebranche.

Foto: Brendan Mcdermid/Reuters/Ritzau Scanpix

46 af årets uger er nu mere eller mindre gået. Herunder kan du få overblikket over, hvad den seneste af slagsen bød på i medielandskabet.

Der har været tryk på hos både internationale og geografisk set mere nære streamingtjenester i løbet af ugen. Efter Disney+ indtog det danske marked i september, har 16 pct. brugt den nye streamingtjeneste i oktober, og dermed har tjenesten overhalet flere etablerede konkurrenter på markedet. Især børn og unge brugte tjenesten i oktober.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs