MediaWatch

Nent lægger an til gearskifte med udbredelse af Viaplay og vil hente nye penge

Nordisk vækst skal ledsages af international ekspansion for Viaplay, der tirsdag satte flere ord på planerne for de næste fem år. Væksten skal bl.a. finansieres af udstedelse af nye aktier, prisen for Viaplay-abonnenter vil efter planen stige, og nye lande skal føjes til udbredelse af Viaplay.

Anders Jensen, adm. direktør, Nordic Entertainment Group. | Foto: PR/NENT

Lancering af streamingtjenesten Viaplay i ti nye lande, en fordobling af den nordiske abonnementsbase, en forventning om stigende priser for Viaplay-abonnenter og salg af nye aktier, som skal være med til at finansiere planerne for fremtiden.

Det var blandt hovedoverskrifterne fra Nordic Entertainment Group (Nent), som tirsdag eftermiddag afholdt kapitalmarkedsdag. I en coronastil, som efterhånden ikke er uvant for mange, var det en digital affære, og her udlagde Anders Jensen, topchef for Nent, fortællingen om den vej, som Nent regner med at betræde de næste fem år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs