MediaWatch

Disney+ når ud til hver sjette i Danmark i første måned efter lancering

I oktober brugte 16 pct. den nye streamingtjeneste Disney+, der dermed har overhalet flere etablerede konkurrenter på markedet. Især – næsten dobbelt så mange – børn og unge brugte tjenesten. Den nye konkurrence skærper DR's fokus på at skille sig ud fra udenlandske konkurrenter.

Det er bl.a. Disney-film som Frost, der er med til at trække især børn og unge til Disney+ | Foto: Disney

15. september udvidede Disney udbuddet af streamingtjenester herhjemme med lanceringen af Disney+. Og tjenesten har i løbet af sin første levetid sikret sig en plads blandt de mere populære tjenester blandt seerne, viser nye tal fra Kantar Gallup, som DR har formidlet videre.

Tallene viser, at Disney+ i oktober blev brugt på ugentlig basis af 16 pct. af alle personer over 4 år. Det svarer til omtrent hver sjette.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs