Disney+ når ud til hver sjette i Danmark i første måned efter lancering

I oktober brugte 16 pct. den nye streamingtjeneste Disney+, der dermed har overhalet flere etablerede konkurrenter på markedet. Især – næsten dobbelt så mange – børn og unge brugte tjenesten. Den nye konkurrence skærper DR's fokus på at skille sig ud fra udenlandske konkurrenter.
Det er bl.a. Disney-film som Frost, der er med til at trække især børn og unge til Disney+ | Foto: Disney
Det er bl.a. Disney-film som Frost, der er med til at trække især børn og unge til Disney+ | Foto: Disney

15. september udvidede Disney udbuddet af streamingtjenester herhjemme med lanceringen af Disney+. Og tjenesten har i løbet af sin første levetid sikret sig en plads blandt de mere populære tjenester blandt seerne, viser nye tal fra Kantar Gallup, som DR har formidlet videre.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også