Telmore-chef: Vi skal vokse trods mere konkurrence

Til trods for den øgede konkurrence fra mobilselskabet Plenti, der slår sig op på medieindhold i sine abonnementspakker, forventer konkurrenten Telmore, at de kan vokse kundebasen.
Foto: Mathias Svold/Polfoto/Arkiv
Foto: Mathias Svold/Polfoto/Arkiv
/ritzau/FINANS

Det nystartede teleselskab Plenti har haft fart på siden fødslen i 2016 og har for nylig fået skudt ny kapital ind til at fortsætte væksten.

Hos det TDC-ejede teleselskab Telmore, der er en af de mest direkte konkurrenter til Plenti, da begge selskaber har stort fokus på at sælge abonnementer med ekstra indhold, forventer man at kunne vokse kundebasen trods stigende konkurrence.

Telmore har i dag mere end 600.000 kunder, hvor 65.000 har Telmore Play-abonnementet, der blandt andet består af HBO Nordic, musikstreaming og bladtjenesten Flipp.

Målet er ifølge direktør Jens Grønlund 40.000 ekstra Play-kunder frem mod 2018.

"Vi forventer at kunne fortsætte væksten på vores Play-kunder. Telmore har 15 år på bagen, og vi har mange gange oplevet konkurrenter både komme og gå."

"Men det er klart, at Plenti har været en konkurrent, der til en vis grad minder om os selv og har haft stort fokus på underholdning. Det har påvirket konkurrencen, som i forvejen var intensiv, men det er vi klar på," siger Jens Grønlund.

Tocifret millioninvestering i Plenti

Plenti er gået fra 0 til 55.000 kunder på mindre end et år med et produkt, hvis grundidé bygger på det samme som Telmore, men hvor ekstraindholdet i abonnementerne har lidt forskellig karakter.

Plenti kunne torsdag fortælle, at it-investoren Preben Damgaard har skudt et tocifret millionbeløb ind i selskabet.

Derudover har stifterne, Peter Mægbæk og Morten Strunge, der tidligere har stået bag teleselskaberne Fullrate og Onfone, også har investeret flere penge.

Ifølge Berlingske Business har omkring 40 pct. af Plentis kunder et abonnement med ekstraindhold, mens de sidste 60 pct. har et rent abonnement med fri data og telefoni.

Målet er at nå 100.000 kunder inden nytår.

Hos Telmore ser Jens Grønlund ikke Plentis planer som en decideret trussel for at nå sit eget mål.

"Det er selvfølgelig et konkurrenceparameter, at der kommer en spiller med ambitiøse mål. Men som jeg ser det, så er det også med til at udvikle et marked, at der kommer en aktør med samme fokus som os, der ikke bare kigger på pris," siger Jens Grønlund.

Højere tilfredshed hos Play-kunder

Han mener, at Telmores produktpalet er den stærkeste på indholdssiden, også selv selskabet i modsætning til Plenti ikke har abonnementer med fri data.

"Vi kigger hele tiden på vores pakker, men vi kan se, at langt de fleste kunder kan nøjes med det høje mængder data, vi har i pakkerne," siger Jens Grønlund.

Han vil ikke ind på, hvordan indtjeningen er på en Play-kunde kontra et almindeligt abonnement, der kun indeholder telefoni og data.

"Men vi kan se, at vores Play-kunder har en højere tilfredshed og en lavere kundeafgang. De er en god forretning for os, og vi ser gerne en tendens mod, at vi får flere af den type kunder," siger Jens Grønlund.

Hele TDC-koncernen har samlet knap 2 mio. private mobilkunder i Danmark og næsten 1 mio. erhvervskunder på mobilsiden.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også