Annonceflugt fra Den Korte Avis skyldes frygt for shitstorm
![Foto: Peter Hove Olesen/Polfoto](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article9220243.ece/ALTERNATES/schema-16_9/den%2520korte%2520avis.jpg)
Først trak Nordea stikket, og siden har en lang række andre virksomheder fulgt trop og droppet deres annoncering på onlinemediet Den Korte Avis, skriver Jyllands-Posten.
Det giver god mening at gøre, når utilfredsheden begynder at rumle blandt forbrugerne, mener ekspert i krisehåndtering og rådgivning om omdømme på nettet William Atak.
"Man vil absolut ikke være en del af den politiske debat om flygtninge og indvandring. F.eks. var Nordea i foråret igennem hele møllen med Panama-skandalen. Nu vil de ikke også have smæk for at blande sig i flygtningedebatten, så jeg synes, at det er et godt træk af Nordea," siger William Atak.
Udbredelsen af sociale medier betyder, at alle forbrugere har fået en stemme online, og shitstorms er blevet et kommunikationsværktøj, når kunder er utilfredse med en virksomheds ageren.
Løkke kritiserer DR for angreb på Den Korte Avis
DJ: Den Korte Avis er ikke journalistik