MediaWatch

Annonceflugt fra Den Korte Avis skyldes frygt for shitstorm

Op imod 30 virksomheder har stoppet deres annoncering på Den Korte Avis. Det skyldes for online repressalier fra forbrugere, vurderer rådgiver i online krisehåndtering.

Foto: Peter Hove Olesen/Polfoto

Først trak Nordea stikket, og siden har en lang række andre virksomheder fulgt trop og droppet deres annoncering på onlinemediet Den Korte Avis, skriver Jyllands-Posten.

Det giver god mening at gøre, når utilfredsheden begynder at rumle blandt forbrugerne, mener ekspert i krisehåndtering og rådgivning om omdømme på nettet William Atak.

"Man vil absolut ikke være en del af den politiske debat om flygtninge og indvandring. F.eks. var Nordea i foråret igennem hele møllen med Panama-skandalen. Nu vil de ikke også have smæk for at blande sig i flygtningedebatten, så jeg synes, at det er et godt træk af Nordea," siger William Atak.

Udbredelsen af sociale medier betyder, at alle forbrugere har fået en stemme online, og shitstorms er blevet et kommunikationsværktøj, når kunder er utilfredse med en virksomheds ageren.

Løkke kritiserer DR for angreb på Den Korte Avis 

DJ: Den Korte Avis er ikke journalistik 

Dansk Folkeparti indrykker juleannoncer på Den Korte Avis 

Den Korte Avis-debat kan gøre annoncører mere kritiske 

Mere fra MediaWatch

Financial Times opruster i USA

Det britiske erhvervsmedie vil fiske flere amerikanske læsere og etablerer nye redaktioner i Houston og Hollywood, der skal styrke dækningen af to erhvervssektorer.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs