Den Korte Avis har de seneste dage været i vælten, efter flere annoncører ikke længere vil annoncere på denkorteavis.dk. Forklaringen er, annoncørerne ikke vil associeres med det islamkritiske medie.
Den udvikling møder kritik fra de private mediers interesseorganisation, Danske Medier. Direktør Ebbe Dal mener, det er en dårlige ide at fravælge annonceplatforme på grund af politisk og holdningsmæssig uenighed.
"Det kan være risikabelt for mangfoldigheden i medierne, hvis annoncører vælger eller fravælger medier ud fra, om de deler mediets politiske opfattelse," siger Ebbe Dal i en meddelelse.
Han mener videre, at annoncørerne bør lade sig styre af, hvor annoncering gør størst gavn, uden at skele til mediers politiske ståsted.
"Når annoncevalgsværktøjerne er så veludviklede og medievalgsprocessen så sofistikeret som i dag, må det nu ideelt set være målgruppevalgets effektivitet og ikke en folkestemning, der afgør medievalget," udtaler Ebbe Dal.
Den Korte Avis-debat kan gøre annoncører mere kritiske
DR beklager opfordring til at kontakte Den Korte Avis' annoncører
Pittelkow kritiserer boykot af Den Korte Avis