Danske Medier fraråder annoncør-fravalg af medier

De private mediers organisation mener ikke, annoncører bør undlade at annoncere i medier på grund af politisk opfattelse.
Ebbe Dal, adm. direktør, Danske Medier. | Foto: Carsten Bundgaard/Polfoto/Arkiv
Ebbe Dal, adm. direktør, Danske Medier. | Foto: Carsten Bundgaard/Polfoto/Arkiv

Den Korte Avis har de seneste dage været i vælten, efter flere annoncører ikke længere vil annoncere på denkorteavis.dk. Forklaringen er, annoncørerne ikke vil associeres med det islamkritiske medie.

Den udvikling møder kritik fra de private mediers interesseorganisation, Danske Medier. Direktør Ebbe Dal mener, det er en dårlige ide at fravælge annonceplatforme på grund af politisk og holdningsmæssig uenighed.

"Det kan være risikabelt for mangfoldigheden i medierne, hvis annoncører vælger eller fravælger medier ud fra, om de deler mediets politiske opfattelse," siger Ebbe Dal i en meddelelse.

Han mener videre, at annoncørerne bør lade sig styre af, hvor annoncering gør størst gavn, uden at skele til mediers politiske ståsted.

"Når annoncevalgsværktøjerne er så veludviklede og medievalgsprocessen så sofistikeret som i dag, må det nu ideelt set være målgruppevalgets effektivitet og ikke en folkestemning, der afgør medievalget," udtaler Ebbe Dal.

Den Korte Avis-debat kan gøre annoncører mere kritiske

DR beklager opfordring til at kontakte Den Korte Avis' annoncører

Pittelkow kritiserer boykot af Den Korte Avis 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også