Mofibo-salg fører til en enkelt opsigelse
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article8653370.ece/ALTERNATES/schema-16_9/storytel.jpg)
Den danske abonnementstjeneste for bøger Mofibo fortsætter ufortrødent sin udvikling på hjemmemarkedet, efter den svenske konkurrent opkøbte virksomheden i foråret.
Det fortæller Mofibos content manager, Søren Brinch Vestergaard, til Bogmarkedet.dk.
Bogtjenesten har omkring 30 ansatte, hvoraf en enkelt medarbejder i kundeservice-afdelingen blev opsagt i forbindelse med svenskernes opkøb.
"Vi skal have det bedste ud af de to virksomheders kulturer, og så skal vi sørge for at bevare den her "110 pct.-dedikation" til det, vi laver, som Mofibo er kendt for. Vi er stadig en opstartsvirksomhed, men det er klart, at efter Storytels overtagelse er strukturen blevet større, og der er flere folk, som skal blive enige, når vi træffer beslutninger," siger Søren Brinch Vestergaard til Bogmarkedet.
Jonas Tellander, adm. direktør i Storytel,, har tidligere meldt ud, at Mofibo foreløbigt beholder sit danske navn og brand for at bevare sin relativt stærke position i Danmark. Det betyder, at intet hidtil har ændret sig udadtil for Mofibos danske kunder.
Søren Brinch Vestergaard tilføjer nu, at det allerede er besluttet, at Storytel og Mofibo på længere sigt vil få én samlet app, men hvornår det sker, melder han ikke noget om.
Relaterede artikler
Bogmarkedets guldgrube ligger i udlandet
For abonnenter