MediaWatch

Financial Times går til kamp mod adblockere

Financial Times skruer op for indsatsen mod adblock-brugere ved at fjerne ord fra artikler.

Screenshot fra FT.com.

En lang række medier har intensiveret indsatsen mod adblock-brugere. Blandt dem er Financial Times, som i sidste uge indledte et forsøg, hvor avisen tester forskellige sanktionsmuligheder over for brugere, der benytter software, som blokerer annoncer fra mediets hjemmeside. Det skriver Digiday.

Tiltaget betyder blandt andet, at udvalgte adblock-brugere, der besøger Financial Times’ hjemmeside, vil opleve, at en del af ordene i artiklerne er fjernet. Der er ikke tale om hele afsnit, der forsvinder. De manglende ord er sløjfet i tilfældig orden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

DR udpeger direktør for nyoprettet område

Flere måneder efter, DR løftede sløret til det nye store ben i organisationen "Bruger, Marked og Publicering", har man fundet områdets nye direktør. Han får ansvaret for at sikre, DR kan indfri sine public service-forpligtelser i et mediemarked i rivende udvikling.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs