MediaWatch

Avis seksdoblede tilgangen af nye abonnenter på Brexit

De fleste større nyhedsmedier fik et ordentligt skud trafik i løbet af den forgangne Brexit-weekend. Men Financial Times formåede at slå mønt på bølgen af pludselig interesse.

Foto: John Stillwell/AP/Polfoto

I løbet af weekenden, der efterfulgte Storbritanniens afstemning om EU-medlemskab, steg andelen af nye digitale abonnenter med 600 pct. i forhold til en gennemsnitlig weekend for Financial Times. Det skriver Digiday.com.

Som mange andre nyhedsmedier, der løbende dækkede Brexit-afgørelsen, steg trafikken markant for mediet, der normalt har en tyk betalingsmur om sit indhold. Men i anledning af afstemningen fjernede Financial Times sin mur knyttet til alt Brexit-relateret indhold og gav frit løb i 24 timer fra torsdag aften til fredag.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs