MediaWatch

Medier opruster i kampen mod adblockere

Ny teknologi giver medier bedre mulighed for at svække adblockeres effektivitet.

New York Times er blandt medierne, som har ført en hård linje mod bruger med adblocker installeret.

En række medier ruster sig til at tage næste skridt i våbenkapløbet mod adblockerne, skriver Financial Times.

Våbnet er en ny teknologi, som gør det umuligt for blokeringssoftwaren at skelne mellem redaktionelt indhold og annoncer. Det foregår blandt andet ved hjælp af fælles servere til det journalistiske indhold og annoncerne samt gennem brug af kryptering.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs