MediaWatch

Yahoos omsætning faldt mindre end ventet

Den amerikanske internetgigant overraskede analytikerne med et mindre fald i omsætningen end ventet forud for frasalg.

Foto: Julie Jacobson/Polfoto/AP/Arkiv

Internetvirksomheden Yahoo havde et markant mindre fald i omsætningen end ventet, men skuffede med en nedjustering af forventningerne til bloguniverset "Tumblr" mandag aften.

Det skete i forbindelse med selskabets regnskab for andet kvartal, der viste en omsætning, som faldt til 841,2 mio. dollar mod analytikernes forventninger, der ifølge Bloomberg News lød på 839,6 mio. dollar.

Internetpioneren landede en indtjening per aktie på 9 cent, mens analytikernes havde sat næsten op efter en indtjening på 10 cent per aktie, viser estimater fra Bloomberg.

Samtidig meldte it-koncernen om mindre optimistiske udsigter for bloguniverset "Tumblr", som Yahoo købte for 1,1 mia. dollar i 2013. I hvert fald venter selskabet et lavere driftsresultat og en svagere pengestrøm i år end det tidligere udmeldte.

Tallene i regnskabet blev dog overskygget, da investorernes og analytikernes interesse samlede sig om det potentielle salg af Yahoos internetforretning, der indtil nu har udgjort kernen af selskabets forretning. Ifølge Bloomberg News er salgsprocessen ved at nå til vejs ende, men der var intet nyt i forbindelse med mandagens regnskab.

"Vi har ingen meldinger i dag, men jeg kan sige, at vi er dybt nede i processen med at evaluere tilbuddene og alternativer, og vi vil holde vores aktionærer opdaterede," sagde Marissa Mayer, adm. direktør i Yahoo, under en telefonkonference mandag aften.

Mandag steg aktien 0,6 pct., mens den i eftermarkedet faldt med 0,3 pct.

/ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs