MediaWatch

Amerikanske telegiganter med i slutspurt om Yahoo

Feltet af potentielle købere af det amerikanske internetselskab Yahoo er blevet snævret ind. Blandt kandidaterne er teleselskaberne AT&T og Verizon.

Foto: Julie Jacobson/Polfoto/AP/Arkiv

De amerikanske telegiganter AT&T og Verizon skulle angiveligt være gået videre til den tredje og sidste budrunde i kapløbet om at købe it-virksomheden Yahoos kerneforretning inden for internetsøgning.

Det fortæller kilder med indsigt i forløbet til Reuters.

Ifølge kilderne vil Yahoo mandag begynde at tage kontakt til de selskaber, der er gået videre til den sidste runde.

Et konsortium med Dan Gilbert, der er grundlægger af Quicken Loans Inc, i spidsen er også gået videre til den sidste budrunde. Ifølge kilderne er konsortiummet støttet af storinvestoren Warren Buffet.

ritzau/FINANS

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplevelser, at ledelsen nu åbner for reelle forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, bekræfter ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs