MediaWatch

Bølgegang forude for amerikanske medier

2015 var en hård nyser for amerikanske aviser. Væksten på det digitale annoncemarkeder går i stor stil uden om de klassiske avismedier.

Der venter alvorlige udfordringer forude for traditionelle amerikanske mediehuse. En række analyser og rapporter, der er blevet offentliggjort inden for de seneste uger, peger alle sammen i én retning.

Medierne er presset af faldende annonceomsætning, læsernes ryk til mobilen som foretrukne nyhedsplatform og udbredelsen af adblockere. Det skriver Politico.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs