En del af Watch Medier

MediaWatchlørdag4. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
12.07.2016kl. 16.07

Facebook lurer på at agere billetluge for millioner

Facebook tester i disse dage funktionen og sælger billetter direkte til sine brugere i USA. Det kan give værdifuld brugerdata til mediekæmpen.
af JULIE FOGDE

I dag leder Facebook sine danske brugere videre til en tredjepartstjeneste såsom Billetlugen, hvis de ønsker at købe billetter til en begivenhed, som er annonceret på det sociale medie. Men sådan vil det ikke nødvendigvis fortsætte med at være. Det skriver Berlingske Business.

For netop nu afprøver Facebook funktionen på sit amerikanske hjemmemarked, hvor millioner af brugere får muligheden for at købe billetter til lokale arrangementer direkte i mediets eget univers ifølge Berlingske, der citerer det amerikanske medie Venturebeat.

"I tillæg til at give folk en meningsfuld social kontekst omkring begivenheder, som de overvejer at deltage i, vil det her pilotprojekt tillade folk at købe billetter på Facebook hurtigere og lettere, især på mobile enheder," siger Facebook talsperson ifølge Venturebeat.

På nuværende tidspunkt er det de to amerikanske billetluger Eventbrite og Ticketmaster, der er en del af pilotprojektet. Det nye forsøg giver brugerne mulighed for at anskaffe sig sine billetter med få klik under den enkelte Facebok-begivenhed. Betalingsoplysningerne vil fortsat blive givet til billetudbyderne, så købs-processen på det sociale medie går hurtigere.

Samtidig skaffer Facebook sig værdifuld data om, hvilke begivenheder brugerne køber billetter til og beholder datatrafikken for sig selv i stil med det nyligt lancerede publiceringsværktøj Instant Articles, hvor brugerne også bliver inde i Facebook-universet frem for at blive transporteret videre til det enkelte medie, der har skrevet artiklen.

Relaterede artikler:

  • Inga Vind, adm. direktør, TV 2 Østjylland. | Foto: PR/TV 2 Østjylland

    "Snapchat er en platform, vi ikke kan komme udenom"

  • Foto: Jeff Chiu/AP/Polfoto

    Facebook sagsøgt for milliarder for rolle i terrorangreb

  • Facebook gør det muligt at chatte i fortrolighed

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Aller Media gennemførte i denne uge sin anden fyringsrunde på få måneder. | Foto: Pr Aller Foto og Video
TV

Briefing: Ugen i mediebranchen

Opsigelser i Aller Media og DR, stillingsnedlæggelser hos Kristeligt Dagblad, danske medier på Tiktok og TV 2 i førersædet, når det kommer til at tiltrække læsere. Få overblik over ugens største nyheder.
  • Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang
  • Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media

For abonnenter

Foto: Jonas Olufson
MediaWatch

Kulturminister sigter efter medieforlig inden sommerferien

Foto: Pr, Filmfyn
Medienyt

Filmfyn laver ny organisationsstruktur

For abonnenter

Foto: Ebbe Rosendahl / Tv 2
TV

TV 2 flytter aftenfladen til Odense

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Danske medier på Tiktok: Risikoen er værd at løbe

For abonnenter

Foto: Henry Nicholls
Digital

Amazon sætter ekspansion af supermarkeder på pause

For abonnenter

Læs også

Foto: Ebbe Rosendahl / Tv 2
TV

TV 2 flytter aftenfladen til Odense

Ledelsen ved endnu ikke, hvad det kommer til at betyde på medarbejderfronten, men en ny aftenflade på TV 2 og tv2.dk skal udkomme fra Odense.

For abonnenter

Foto: Pr, Dmjx
Navne

Erfaren undersøgende journalist bliver chef for nyt gravercenter

Den nye chef skal nu i gang med at sammensætte det team, der skal drive centret og hjælpe med at understøtte den undersøgende journalistik i lokalområderne i Danmark.

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Danske medier på Tiktok: Risikoen er værd at løbe

Zetland, TV 2 Echo og Ekstra Bladet satser på Tiktok. Trods databekymring og et afkast, der er svært at måle, sætter platformen dem i en kontakt med brugere, de ikke når nogen andre steder, lyder det.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 3. feb.
  • Kulturminister sigter efter medieforlig inden sommerferien – 3. feb.
  • Amazon sætter ekspansion af supermarkeder på pause – 3. feb.
  • Filmfyn laver ny organisationsstruktur – 3. feb.
  • TV 2 flytter aftenfladen til Odense – 3. feb.
  • Danske medier på Tiktok: Risikoen er værd at løbe – 3. feb.
  • Amazon Prime Videos storsatsning har tiltrukket over 100 mio. seere – 3. feb.
  • Medlemmer er utilfredse med lukkethed om Medieansvarsudvalgets arbejde – 3. feb.
  • ChatGPT runder 100 millioner brugere og løfter sløret for betalingstjeneste – 3. feb.
  • Andelen af nydanskere i filmbranchen er stigende – 3. feb.
  • Erfaren undersøgende journalist bliver chef for nyt gravercenter – 3. feb.
  • Better Collective køber andel i betting- og mediefirma – 3. feb.
  • TV 2 Zulu står foran større forandring og sætter talkshow på pause – 3. feb.
  • Amazon får underskud i 2022 trods højere omsætning – 3. feb.
  • Forsyningsproblemer får Apple til at tabe omsætning – 3. feb.
Flere nyheder

Job

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • SoMe Manager

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • People Manager for Upright Music

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Watch Job

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Head of Business Development

  • Business Intelligence Specialist

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

Se flere jobs

Job

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • SoMe Manager

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • People Manager for Upright Music

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge