Japansk mediebureau opkøber digitalt bureau

Det danske bureau Magnetix bliver opslugt af japanskejede Dentsu Aegis Network.
Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv
Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Japanskejede Dentsu Aegis Network køber det digitale bureau Magnetix, oplyser parterne i en pressemeddelelse.

Magnetix blev stiftet i 2000 af Martin Bochineck og Christiana Rind Helsbro, og siden er bureauet vokset til 130 medarbejdere. Rent formelt bliver Magnetix en del af Dentsu Aegis Networks digitale bureau Isobar. De to stiftere kommer til at udgøre ledelsen i Isobar i Norden.

"Jeg er dybt imponeret af det, Christina og Martin og deres dygtige team har skabt, og med dem på vores hold løfter vi vores digitale services op i Champions League-klassen. Magnetix giver os mulighed for at hjælpe vores kunder med at håndtere data på deres kunder på et uhørt højt niveau og omsætte dem til skræddersyede løsninger, som vil øge både salg og kundeloyalitet," udtaler Lars Bo Jeppesen, adm. direktør for blandt andet den danske del af Dentsu Aegis Networks, i pressemeddelelsen.

"Vi glæder os til at blive en del af Isobar og dermed verdens største globale og digitale bureau med over 4000 medarbejdere i hele verden. Det globale netværk, som Magnetix bliver en del af, styrker vores nuværende mængde af talent, udvider vores base af kunder og tilfører vores ideer og ambitioner nye højder," udtaler Martin Bochnieck, adm. direktør i Magnetix.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også