MediaWatch

Rapport: Ny Facebook-algoritme rammer udgivere

En rapport viser, at mediernes opslag på Facebook når ud til betydeligt færre brugere end tidligere på året.

Foto: PR/Facebook

En ændring i Facebooks algoritme betyder, at medier når ud til væsentligt færre brugere på det sociale medie. Det skriver Financial Times på baggrund af en rapport fra selskabet Socialflow, der er en platform for publicering på sociale medier.

Ifølge Socialflow nåede hvert enkelt opslag fra medierne i maj ud til 42 pct. færre brugere sammenlignet med januar. Selskabet mener, at forklaringen ligger i Facebooks algoritme.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs