MediaWatch

Brexit koster britiske medier annonceindtægter

Britiske medier kan se frem til en tilbagegang i annonceomsætningen på både print og tv som følge af briternes ønske om at forlade EU.

Foto: LEFTERIS PITARAKIS/AP/POLFOTO/Arkiv

Briternes beslutning om at forlade EU gik fredag hårdt ud over en række mediehuse. Værst ramt blev tv-stationen ITV, der mistede 20 pct. af sin markedsværdi, mens tv-konkurrenten Sky kunne nøjes med et tab på 6,6 pct.

Aktiemarkedets umiddelbare reaktion er dog langt fra den eneste dårlige nyhed i kølvandet på Brexit-beslutningen. Det skriver Financial Times.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs