Brexit koster britiske medier annonceindtægter

Britiske medier kan se frem til en tilbagegang i annonceomsætningen på både print og tv som følge af briternes ønske om at forlade EU.
Foto: LEFTERIS PITARAKIS/AP/POLFOTO/Arkiv
Foto: LEFTERIS PITARAKIS/AP/POLFOTO/Arkiv

Briternes beslutning om at forlade EU gik fredag hårdt ud over en række mediehuse. Værst ramt blev tv-stationen ITV, der mistede 20 pct. af sin markedsværdi, mens tv-konkurrenten Sky kunne nøjes med et tab på 6,6 pct.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også