MediaWatch

Brexit koster britiske medier annonceindtægter

Britiske medier kan se frem til en tilbagegang i annonceomsætningen på både print og tv som følge af briternes ønske om at forlade EU.

Foto: LEFTERIS PITARAKIS/AP/POLFOTO/Arkiv

Briternes beslutning om at forlade EU gik fredag hårdt ud over en række mediehuse. Værst ramt blev tv-stationen ITV, der mistede 20 pct. af sin markedsværdi, mens tv-konkurrenten Sky kunne nøjes med et tab på 6,6 pct.

Aktiemarkedets umiddelbare reaktion er dog langt fra den eneste dårlige nyhed i kølvandet på Brexit-beslutningen. Det skriver Financial Times.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs