MediaWatch

Spådom: Annonceforbruget stiger men Europa halter

Mediebureau venter, at annonceforbruget går pænt fremad i år. Men vores del af verden er langt fra en vækstmotor.

Morgensdagens Brexit-afstemning er blandt faresignalerne i den vesteuropæiske del af verden, skriver Magna i sin prognose. | Foto: Philip Toscano/AP/Polfoto

Der vil blive brugt flere penge på annoncer i 2016, men det er bestemt ikke i Europa, at væksten har de bedste kår.

Nogenlunde sådan lyder spådommen i en prognose fra Magna, der er analysegrenen af det internationale mediebureau Mediabrands. Bureauet forventer globalt set en vækst i annonceforbruget på 5,4 pct. Det er en opjustering fra seneste prognose i december, hvor forventningen lød på 4,8 pct. vækst.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs