MediaWatch

Brexit-afstemning tynger britisk annoncemarked

Usikkerheden om britisk folkeafstemning får mediebureau til at nedjustere sine forventninger til væksten i annoncemarkedet.

Foto: Philip Toscano/AP/Polfoto

Torsdag skal briterne stemme om, hvorvidt de fortsat vil være en del af EU eller ej. Folkeafstemningen kan få økonomiske konsekvenser for Europa og har allerede aflejret sig i det britiske annoncemarked, skriver The Guardian.

Mediebureauet GroupM har i en nylig prognose nedjusteret sine forventninger til annoncevæksten med 220 mio. pund (2,1 mia. kr.), og den største forklaring på de nedjusterede forventninger skyldes usikkerheden ved torsdagens folkeafstemning.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Flertal skrider bag forslag om at droppe momsfritagelse

Efter en uvildig advokatundersøgelse har slået bunden ud på regeringens præmis om, at en EU-dom påtvinger indførelse af moms på bl.a. rettighedsvederlag, vil Konservative stemme nej til lovforslaget, som dermed står til at falde.

Le Gammeltoft stopper på Heartbeats

Aller Media bekræfter, at stifter og direktør for det digitale medie og bureau har valgt at opsige sin stilling. Le Gammeltoft har stået i spidsen for selskabet siden 2015.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs