MediaWatch

Sådan fordeler valgets annoncemillioner sig

Partiernes annoncekroner søger i højere grad mod digitale virkemidler, som banner, web-tv og social media, men traditionelle valgmedier, som outdoor, print og radio, er langt fra kasseret.

Politisk topmøde på TV 2

Valgkampen 2015 kører intensivt videre de næste 18 dage, og denne gang flytter partierne endnu flere penge over i flere forskellige digitale medier, ligesom de samlede annonceinvesteringer ventes at overgå andre valg.

Det er den generelle vurdering af kampagneaktiviteterne fra GroupM, der på nuværende tidspunkt ikke vil sætte tal på fordelingen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Kulturminister om regulering af sociale medier: Vi har sovet i timen

Regeringen er på vej med et lovforslag om regulering af ulovligt indhold på sociale medier. Det er led i en ambition om i højere grad at kunne stille techselsaber til ansvar for spredningen af indhold på deres platforme. Men der mangler et opgør med indhold, der er skadeligt uden at være ulovligt, lyder det fra kulturministeren.

Filmfolk vil have lavet om på støttemodellen til dansk film

DR og TV 2 bør i fremtiden skulle forpligte sig til støtte danske spillefilm, inden de går i produktion, i stedet for at det sker på bagkant som i dag. Det bør et nyt medieforlig lave om på, lyder det fra Danske Filminstruktører, der bakkes op af Producentforeningen og DFI.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs