MediaWatch

Her er vinderne af Danish Internet Awards

Et medie var på vinderlisten, da årets DIA-priser blev uddelt. Topscorere blev projekter for Google og Spies Travels.

Med fire priser hver blev projekterne "Spell Up" og "Do it for Denmark" de store vindere, da Danske Medier og Huset Markedsføring i dag afholdt Danish Internet Awards 2015 i Cirkusbygningen.

Samtidig blev bureauet Hello Monday det mest vindende bureau med seks priser.

En af priserne vandt Hello Monday for bedste app design for app'en "Zulu BFF", der er TV 2 Zulus second screen-satsning i forbindelse med serien af samme navn. Det er kun en god uge siden, at app'en sidst blev prisbelønnet, det skete i forbindelse med den internationale tv-messe i Cannes, MIP.

TV 2 Zulu blev dermed det eneste medie blandt vinderprojekterne, hvor også Aller og Jyllands-Posten var nominerede.

I alt 27 priser blev uddelt blandt mere end 100 nominerede projekter, der igen var fundet mellem de mere end 400 projekter, som bureauer og virksomheder havde betalt for at få vurderet til shortlisten.

Se vinderne her:

 

1. Animation / Motion Graphics

"OMG" (Oh My God); Stupid Studios for Odense Kommune

2. U/X

"Spell Up" - Hello Monday for Google

3. App Design

"Zulu BFF" – Hello Monday for TV 2 Zulu og Carlsberg

4. Responsive Design

Danbolig.dk - Magnetix for danbolig

5. Digital Design

"Spell Up" – Hello Monday for Google

6. Web Technology

"Grillfaktor" – Molamil og Beginr for SuperBrugsen

7. App Technology

"Sig det videre" – Molamil for Experimentarium

8. Social Technology/API

"The DNA Project" – Hello Monday for j.viewz

9. Innovative Use of Technology

"Volvo Virtual Test Drive" – DigitasLBi for Volvo Cars

10. Response/Real Time Activity

"Fang Europas Mest Punktlige Tilbud" - McCann Copenhagen for SAS

11. Digital Cross Channel Marketing

"Grønne Favoritter" – PHD; Mindjumpers og Wibroe, Duckert & Partners for Tuborg

12. Social Media Strategy

"Nederen Forældre" - & Co. og Banyo for Rådet for Sikker Trafik

13. Data Driven Marketing

"Grund til bekymring? / Cause for alarm?" - RelationshusetGekko; Roger; DM Partner og Geomatic for Falck Danmark

14. Cross Platform Content

"Do It For Denmark" - Robert/Boisen & Like-minded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On og Nao Studios for Spies Travels

15. Interactive Film

"Reebok Move" - Spring/Summer og Unit9 for DIKO

16. Online Film

"Do it for Denmark" - Robert/Boisen & Likeminded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On; Nao Studios for Spies Travels

17. Storytelling

"Do it for Denmark" - Robert/Boisen & Likeminded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On; Nao Studios for Spies Travels

18. Use of Gamification

"Spell Up" – Hello Monday for Google

19. Integrated Multi Platform Campaign

"Do it for Denmark" - Robert/Boisen & Likeminded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On; Nao Studios for Spies Travels

20. Social Media

"Store Tudedag" – Vertic for Efterskolerne

21. Branded Utility

"Spell Up" – Hello Monday for Google

22. New Platform

"Carlsberg Pegasus Platform" – Spring/Summer; DigitasLBi og Umbrella for Carlsberg Group

23. Mobile Platform fra Krak Media Group

"When I didn't have a mic I rapped on headphones" - CP+B Copenhagen for AIAIAI

24. DIA Future (talentprisen)

"Køb en kilometer" - Eva Stehr Ebbensgaard & August Laustsen, DMJX

25. Pionér Award

Jakob Kahlen

Mere fra MediaWatch

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs