Her er vinderne af Danish Internet Awards
Med fire priser hver blev projekterne "Spell Up" og "Do it for Denmark" de store vindere, da Danske Medier og Huset Markedsføring i dag afholdt Danish Internet Awards 2015 i Cirkusbygningen.
Samtidig blev bureauet Hello Monday det mest vindende bureau med seks priser.
En af priserne vandt Hello Monday for bedste app design for app'en "Zulu BFF", der er TV 2 Zulus second screen-satsning i forbindelse med serien af samme navn. Det er kun en god uge siden, at app'en sidst blev prisbelønnet, det skete i forbindelse med den internationale tv-messe i Cannes, MIP.
TV 2 Zulu blev dermed det eneste medie blandt vinderprojekterne, hvor også Aller og Jyllands-Posten var nominerede.
I alt 27 priser blev uddelt blandt mere end 100 nominerede projekter, der igen var fundet mellem de mere end 400 projekter, som bureauer og virksomheder havde betalt for at få vurderet til shortlisten.
Se vinderne her:
1. Animation / Motion Graphics
"OMG" (Oh My God); Stupid Studios for Odense Kommune
2. U/X
"Spell Up" - Hello Monday for Google
3. App Design
"Zulu BFF" – Hello Monday for TV 2 Zulu og Carlsberg
4. Responsive Design
Danbolig.dk - Magnetix for danbolig
5. Digital Design
"Spell Up" – Hello Monday for Google
6. Web Technology
"Grillfaktor" – Molamil og Beginr for SuperBrugsen
7. App Technology
"Sig det videre" – Molamil for Experimentarium
8. Social Technology/API
"The DNA Project" – Hello Monday for j.viewz
9. Innovative Use of Technology
"Volvo Virtual Test Drive" – DigitasLBi for Volvo Cars
10. Response/Real Time Activity
"Fang Europas Mest Punktlige Tilbud" - McCann Copenhagen for SAS
11. Digital Cross Channel Marketing
"Grønne Favoritter" – PHD; Mindjumpers og Wibroe, Duckert & Partners for Tuborg
12. Social Media Strategy
"Nederen Forældre" - & Co. og Banyo for Rådet for Sikker Trafik
13. Data Driven Marketing
"Grund til bekymring? / Cause for alarm?" - RelationshusetGekko; Roger; DM Partner og Geomatic for Falck Danmark
14. Cross Platform Content
"Do It For Denmark" - Robert/Boisen & Like-minded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On og Nao Studios for Spies Travels
15. Interactive Film
"Reebok Move" - Spring/Summer og Unit9 for DIKO
16. Online Film
"Do it for Denmark" - Robert/Boisen & Likeminded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On; Nao Studios for Spies Travels
17. Storytelling
"Do it for Denmark" - Robert/Boisen & Likeminded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On; Nao Studios for Spies Travels
18. Use of Gamification
"Spell Up" – Hello Monday for Google
19. Integrated Multi Platform Campaign
"Do it for Denmark" - Robert/Boisen & Likeminded; Gobsmack; Radius Kommunikation; Be On; Nao Studios for Spies Travels
20. Social Media
"Store Tudedag" – Vertic for Efterskolerne
21. Branded Utility
"Spell Up" – Hello Monday for Google
22. New Platform
"Carlsberg Pegasus Platform" – Spring/Summer; DigitasLBi og Umbrella for Carlsberg Group
23. Mobile Platform fra Krak Media Group
"When I didn't have a mic I rapped on headphones" - CP+B Copenhagen for AIAIAI
24. DIA Future (talentprisen)
"Køb en kilometer" - Eva Stehr Ebbensgaard & August Laustsen, DMJX
25. Pionér Award
Jakob Kahlen