En del af Watch Medier

MediaWatchtirsdag31. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
09.06.2016kl. 12.22

Estimat: Online marked overhaler tv i USA næste år

Konsulenthus vurderer, at tv vil miste sin førsteplads som største annonceplatform på det amerikanske marked inden for overskuelig fremtid.
Foto: Jens Dresling/Polfoto
af THOMAS NYGAARD MADSEN

I 2017 vil der blive brugt flere penge på online-annoncering end på tv-annoncering i USA. Det forudser konsulentvirksomheden Pwc, skriver Financial Times.

PwC estimerer, at der vil blive brug 75,3 mia. dollar (492,2 mia. kr.) på annoncering online. Det er især en stigning inden for videoer på mobilen, der vil trække op.

Dermed vil online overhale tv, hvis Pwc's estimater viser sig at holde vand. Tv-annonceringen vil lande på 70,4 mia. dollar og dermed sætte sin førsteplads som den største annonceplatform over styr.

"Vi er midt i et skift fra at se tv på et fastsat tidspunkt til streaming af videoer digitalt. Folk samler sig stadig i sofaen for at se store oplevelser, men der er et skift i, hvilken enhed de ser på," siger Russ Sapienza fra PwC til Financial Times.

PwC forudser videre, at mobil-annoncering vil udgøre halvdelen af al digital annoncering i 2020.

Relaterede artikler:

  • Foto: Jens Dresling/Polfoto

    Annoncesnyd kaster skygger over boomende online-marked

    For abonnenter

  • Norske mediebureauer afviser annonce-snyd

    For abonnenter

  • Foto: Soeren Stache/AP/Polfoto/Arkiv

    Twitter tester nye muligheder for annoncører

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Screenshot
Aviser

Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad

Stillingsnedlæggelserne sker ved en blanding af afskedigelser, frivillige fratrædelser og vakante stillinger, der ikke bliver genbesat, fortæller adm. direktør Hans-Christian Kock.
  • Fald i abonnenter udløser behov for besparelser på Kristeligt Dagblad
  • Kristeligt Dagblad skal finde besparelser for fem millioner

For abonnenter

Foto: Andreas Haubjerg
Forlag

Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur

For abonnenter

Photo: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

For abonnenter

Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
TV

Mere end to millioner så dansk VM-sejr

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer

Foto: Screenshot
Politik

Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed

For abonnenter

Læs også

Stig Møller Christensen er digital og kommerciel direktør på TV 2. | Foto: TV 2 / Miklos Szabo
TV

TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord

Efter tv-stationen som varslet har sat ind mod brugeres deling af konti, ser kommerciel direktør en nedgang i andelen af abonnenter, der deler i strid med reglerne.

For abonnenter

Photo: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

I gennemsnit havde tv2.dk og fire TV 2-apps 3,2 mio. månedlige brugere sidste år og lagde dermed pæn afstand til de private mediekoncerner. Positionen skyldes strategiskifte, siger TV 2-chef.

For abonnenter

Foto: Pr Foto/jp/politikens Hus
Aviser

Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om"

JP/Politikens Hus landede et trecifret millionunderskud og fik kun vækst på toppen takket være tilføjelsen af distributøren Dao. Læs MediaWatchs interview med topchef Stig Ørskov om årets udfordringer og forventningerne til 2023.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Læge kræver 1,5 millioner af TV 2 for omtale af fedmeoperationer – 30. jan.
  • Spareplan udløser ni nedlagte stillinger hos Kristeligt Dagblad – 30. jan.
  • Rapport viser nye forskydninger i forlags produktion af oversat litteratur – 30. jan.
  • Mere end to millioner så dansk VM-sejr – 30. jan.
  • Grakom får støtte til projekt om bæredygtighed – 30. jan.
  • Ombudsmanden må igen opgive at finde navn i Rasmus Prehns bilagssag – 30. jan.
  • Datatilsynet vil gøre GDPR folkeligt med ny kampagne – 30. jan.
  • TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere – 30. jan.
  • Svenske medieinvesteringer aftog i november og december – 30. jan.
  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 30. jan.
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 30. jan.
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 30. jan.
  • KMD ansætter ny pressechef – 30. jan.
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 30. jan.
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 30. jan.
Flere nyheder

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

Se flere jobs

Watch Job

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Head of Business Development

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

  • Revisor med minimum et par års erfaring

Se flere jobs

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Life science journalist

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge