MediaWatch

Snapchat går sammen med dansk firma

Det danske bureau Vertic skal udvikle bedre flow-muligheder til virksomheder, der vil i kontakt med mediets brugere.

Snapchat har indgået et partnerskab med det danskejede digtale bureau Vertic. Virksomheden skal udvikle integrerede flow-løsninger mellem Snapchats platform og firmaer, som i stigende grad bruger det sociale medie til mere seriøs kommunikation til unge. Det skriver Berlingske Business.

Det kommer som en del af Snapchats beslutning om at sætte ind på udvikling af løsninger, mediet tilbyder virksomheder, i takt med at flere firmaer ser platformen som en gylden mulighed for at nå ud til eksempelvis unge studerende.

"Vi skal hjælpe Snapchat med at udvikle deres systemer og tilbyde bedre flow-muligheder og interaktive løsninger til de virksomheder, der gerne vil i kontakt med mediets brugere. Og dels hjælpe vores egne kunder - det kan være banker, forsikringsselskaber eller andre brancher - med at bruge mediet og skabe relevant content på Snapchats betingelser," forklarer Sebastian Jensen, adm. direktør og grundlægger af Vertic til Berlingske Business.

Det digitale bureau indgik i et lignende samarbejde med Linkedin for fem år siden, hvor netværks-mediet ligeledes ønskede bedre kommunikation til det yngre segment.

Snapchat blev fornylig anslået til en værdi på over 100 mia. kr. Tjenesten blev grundlagt i 2011 og har i dag over 100 mio. daglige brugere, som i gennemsnit bruger applikationen i 25 til 30 minutter om dagen.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs